måndag 13 januari 2014

Söndag och Måndag

Mitt sällskap i städningen
Igår, söndag så hade jag lite ponnykul med Alma, det inkluderade NH träning med mycket kommunikationsövningar mellan henne och E. E fick pröva rida bettlöst och i repgrimma och det funkade fint!

Jag och sambon började att tömma den s.k bastun som nu har namnet SADELKAMMARE enligt mig. Punkt slut. Vi röjde bla undan ton med julsaker, julgran och en stenålderstvättmaskin. Efter en timme hade vi tömt allt och då var det bara att börja sätta igång med lite planering och städa. Det var rejält dammigt och massor med locknät i taket.
Vi satte också in den nya stallslådan klart och den rymmer minsann bra med saker!

Idag har jag varit tillsammans med ponnyerna och haft lite jobb i lina. Longering kan jag inte kalla det i och med att det är mer frågan om kommuntikation än motion. Så NH för hela slanten idag.
Alma var lite hostig idag, antagligen pga av höet. Suck. Ska ta upp det med veterinären på onsdag.
Men träningen gick fint, hon lyssnade bra på mig, hon brukar tycka att lina är tråkigt, men bara man verkligen aktiverar henne och man själv har fokus så då funkar det mycket bättre. Att springa runt runt i en lina är något vad hon tycker är ganska meningslöst.
Vi fick till en riktigt fin skänkelvikning och det med att jag bara hade fokus på hela hennes kropp och använde ett spö som ramade in hennes fram och bakdel. DÅ blev jag nöjd!
Diva funkade bra också, kanske lite slö men bättre det än att det kortsluter henne. Jag jobbade mer med henne tempoväxling, till skritt och trav och halt. Halt var hon lite ofokuserad på, hon kunde gå flera steg före hon stannade. Så där behöver vi finslipa lite.

Jag började sen att plocka i röda lådan, och den rymmer minsann JÄTTEMYCKET! Alla sommartäcken, ett av bellas bautatäcken och ett ländtäcke rymdes galant på varandra och hela den andra halva av lådan är bara lagt i botten av lådan sånt där extra som te.x. tränsdelar os.v.
Schabraken fick ta en låda som det varit täcken i och nu är det bara att spinna vidare!

Jag hade kameran med för att dokumentera.. men minneskortet satt i datorn så det blev inget fotande idag. MEN, vi tar på nytt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar