lördag 25 januari 2014

Pay and Jump och Markarbete

Från morgon for jag och M iväg till Kållby för att titta på Pay and Jump, lagom antal deltagare också så vi hann se alla klasserna och det gick bra för alla tyckte jag. Några avfallningar men sånt kan hända.
Blåste var däremot ganska kall och sitta på läktare då det är minusgrader är inte lyckat men vi klarade det ganska bra.

I Lepplax var vi ut med Alma och Diva på en promenad. Alma hade lite tics till en början men lugnade sig sen. Det var superspännande tydligen att ta en lite promenad på 20 minuter.
Jag jobbade sen löst med henne, trodde hon ville galoppera omkring och busa med Diva men hon visade inget intresse för det så började kalla in henne och det gick riktigt bra och så fortsatte vi sen med olika lösa övningar och bara jag gör rätt så gör hon också rätt. Gör jag fel så visar hon verkligen att nu gör du fel. Vilken ärlig ponny jag har. Rätt ska vara rätt.
Igår hade jag nämligen också träning med henne, med lite agilityinspiration på. Vi tränade på däcket och till en början strejkade hon men bara jag skulle få ännu bättre kontroll på mitt kroppsspråk skulle hon göra direkt vad jag säger. Mycket att tränas på, men hon tyckte det var lagom givande.

Tyvärr har jag dragit på mig en förkylning så är inte riktigt i form just nu. Hoppas den går över snabbt så man kan börja träna. Första preliminära datumet för första tömkörningstävlingen har kommit och den är i Mars, och det är ju snart!!

2 kommentarer:

  1. Vilket redigeringsprogram till dina headers använder du+bilder? :) De är jättefina!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Många av "kvalitetsbilderna" är fotade av mina kompisar.

      Denna ovan är fotad av Jenny Sulkakoski. Här kan du ta kontakt med henne för mer redigeringsinfo, hon är riktigt duktig! http://jennysulkakoski.blogspot.fi/

      Headern som jag har har en annan kompis Malena Punsar fixat åt mig. Hon är en såndär knep och knåp människa som kan det mesta! :) http://pepsies.blogg.se/

      Radera