tisdag 14 januari 2014

-22 grader

Rekord i kylan på länge känns det som -22 grader imorse då jag var till ponnyerna, men de verkade inte bry sig nämnvärt. De var glada att få mat.

Jag var bara dit en snabb vända efter jobbet idag, jag hade egentligen andra ärenden idag som blev uppskjutna sist och slutligen. Men det blev en ledig dag för ponnyerna, jag brukar ha -15 grader som köldgräns. Jag får lätt köldeksem och förfryser allt för ofta knogarna på händerna och det gör att de blir rejält missfärgade.

Istället tänkte jag bjuda er på en videosnutt som kanske livar upp i kvällskylan ? Videon är från Kuortane, då jag och Diva vann Ohjasajo helppo och däremed fick en finalplats till Mustiala.   För att få bättre kvalité så öppna upp videon på youtube!

2 kommentarer:

  1. Hur är det, ska man ha hjälm när man tävlar tömkörning? Jag ser ju att du och de andra som syns i klippet inte har det, men jag har hört att man ska ha det :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är hjälm eller annan huvudbonad som hatt som ska användas. Jag hade ingetdera av det på mig denna dag, och fick därför minus på bedömningen. Det bedöms nämligen också vad du har på dig, och samma med ponnyns utrustning. :) Det ska vara riktigt snyggt på dessa tävlingar, puts på grejer och på människan. Inga skitiga byxor eller omatchande outfits och så får det gärna vara lite engelskt stuk på det hela. :)
      Så alla som är mer på dehär tävlingarna är verkligen uppklädda! :)

      Radera