fredag 3 januari 2014

Skänkelvikning

Lohtaja sommaren 2013
2/4 placerade.

Igår tog jag tillfället i akt och tömkörde henne lite på gräsmattan, plan eller vad det nu ska föreställa. Vissa kallar det för åker, men jag tycker inte man kan kalla det för det när man klipper det med gräsklippare, men hursomhaver så jobbade vi där.

Tömkörningen gick väldigt bra och jag hade bestämt mig för att introducera mig själv och Diva skänkelvikning. Överkurs javisst, men det ska man ju kunna om man ska starta i medelsvår klassen. Så sagt och gjort, vi började på och Diva trodde jag menade höger när jag skulle ha henne till vänster och det blev en del stretande till att börja med men så efterhand så tog hon ett ynka steg till vänster och då blev det ju förståss att berömma en hel massa.
Jag fortsatte så i den stilen och berömde för minsta lilla steg mot vänster och efter en halvtimme så gick hon bra i skänkelvikning. Dock hängde kanske inte bak och framdelen ihop alla gånger, men principen att hon förstod att hon skulle sidledes till vänster. Wow. Jag är nöjd!
Sambon kom och tittade och när jag skulle visa fick han och jag se en såndär Diva pomp/bakutspark. Hon sparkar sällan bakåt utan hoppar bara upp med rumpan som en kanin om hon blir väldans irriterad eller envis, så sambon tittade på mig och frågade: Har du lärt henne detdär ? Ska man kunna det i medelsvår?
Njaa... Inte i medelsvår klass tror jag man får extra pluspoäng om man har bakutspark i programmet.


Alma har jag verkligen idétorka med
. Det finns ju TUSEN saker jag skulle kunna göra med henne men jag blir riktit ställd när jag funderar vad jag ska hitta på med henne. Jag är ju lite försiktig att rida henne på gräs när det är halt men är ju förståss rädd för sträckskadan i benet också.
Men som sagt i nästa inlägg ska jag berätta om årets planer med ponnyerna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar