onsdag 29 januari 2014

Nya invånare och på bättringsväg

Jag har legat sjuk i några dagar nu så ponnyerna har haft vila åter en gång. Det känns som jag varit rejält begränsad nu en bra tid att kunna göra något med ponnyerna pga. hälsan. Men man kan ju inte tvinga sig till det när krafterna ger efter, inte kul att ha tvångstankar om att man MÅSTE göra något när man är sjuk.

Men idag var jag pigg nog att ta mig ut och tömköra Diva, som glatt följde med. Kanske hon börjar ha förstått nu att det blir dags för tävlingssäsong igen för hon var minsann nöjd att få skritta en halvtimme med volter, skänkelvikningar och bågar.
Intressantaste var väl antagligen Sisu som försökte skrämma skiten ur Diva flera gånger. Hon skulle gärna ha varit med på noterna om jag inte skulle ha tömkört henne tror jag. Diva gillar Sisu, hon gillar att gå efter och nosa på henne, Alma mestdels jagar Sisu om hon kommer in ensam i hagen..

I sadelkammaren kommer det att komma nya invånare för till våren kommer marsvin att flytta in och kan knappt vänta. Det ska bli riktigt kul, men första ska det ju målas om där såklart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar