söndag 5 januari 2014

Konstnären hoppar diken

Storleken på lådan, samt då omålat lock.
Bottenfärgen ser ut så.
Idag har jag fortsatt med att fixa med lådan från morgon. Jag började halv nio imorse sitta och fundera och titta igenom schablonerna och tog schablonerna nr. 1 och nr. 4. Tack till alla som röstade.

Jag började fantisera hur locket på lådan skulle se ut, och kom fram till ett träd i mitten, eller sambons förslag faktiskt, och är glad jag satte det dit också.
Trädet har jag målat på fri hand, och faktiskt är jag ganska nöjd med det måste jag säga. Det har tagit mig kanske två timmar att måla det sammanlagt, men HIMLA kul altså!
Sen tog jag ut också två blommor och det är det jag har hunnit med idag. Imorgon ska jag fortsätta med att sätta dit ponnyerna som är kanske lite lika Alma och Diva, och så ska jag sätta stjärnor på himlen.
Tyvärr är färgen lite missvisande då både lampan bländade och blixten förvirrar men visar två bilder va trädet så ser nu UNGEFÄR vad jag har fixat till.

M var också hit och vi var ute och forskade i skogen och for på en skogsmaskinsväg som har blivit körd nu i sommar och den kommer bli suverän väg att rida på bara man fortsätter att hålla den upptrampad vill säga. Två rejäla diken fick ponnyerna hoppa över också, men det gick helfint och de tyckte båda två det var roligt att upptäcka ny väg, och ett stort plus är ju att den går i skogen också.



Helheten av trädet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar