tisdag 21 januari 2014

Ponnyridning

Idag blev det lite ponnyridning i en timme på eftermiddagen, och nu börjar ljuset komma tillbaka, det går att rida med dagsljuset mellan 15.-16 och det visar ju minsann att det svängt. YEAH!

Ponnyridningen gick verkligen fint. Både Alma och Diva reds på samma gång och uppförde sig exemplariskt. Diva reds en halvtimme, Alma en timme. Jag hade förväntat mig kortslutning från båda då de inte varit igång på en vecka pga av det iskalla vädret men visst förvånar de en emellanåt, speciellt Diva fick ett stort plus i kanten idag!

Underlaget var helt ok i hagen, liten guppligt på vissa ställen men annars bra, gick helt ok att rida så om det är bra väder imorgon ska nog jag också ta mig en tur.

Det roligaste med att ha lite ponnyridning är ju att träffa tjejerna. Det påminner om mig när jag var i deras ålder och längtade efter min alldeles egna häst. Jag trodde nog att det skulle bli ett varmblod jag skulle ha som först häst, men det blev ju ponny och det är jag glad över idag. Ponnyer är verkligen BÄST! Och eftersom jag inte fick mina ponnyår som liten så får jag ta igen dem nu istället. En dag kanske det kommer någon som är större än 130 hit, men inte där jag står som ägare iallafall. ;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar