onsdag 22 januari 2014

Bettlös ridning

Idag har jag ridit Alma bettlöst. Jag blev riktigt ridsugen igår då tjejerna red så nu idag kravlade jag mig upp på Alma som var riktigt nöjd över att bli riden en stund idag också, mestadels skrittade vi pga underlaget men det gick bra ändå och hon var riktigt duktig.
Bettlösa ridningen gick riktigt fint. Trav funkade också fint och hon lyssnar bra på vikthjälper och benen.

Jag har kommit till det att jag behöver få mera hjälp med min och Almas samarbete från ryggen. Jag ska försöka få en mycket bättre kommunikation med henne, samt att jag vill få henne mer glad i ridningen. Nu menar jag ju int att hon är tvär och sur, men emellanåt kan man se att hon kan bli riktigt förbannad och sur och jag måste verkligen klura ut vad det är jag gör fel. Sänder jag ut fel signaler med mitt kroppspråk, borde jag lugna ner min energi som visas utåt och istället fokusera på INRE energin ? Många tankar och funderingar som snurrar i mitt huvud, men ingen stress. Jag ska hitta en lösning.

1 kommentar:

  1. Tack så mycket för din kommentar, blev jätteglad av att läsa det här! Det har varit en lång väg från det där till där vi står idag men känns skönt att både jag och Krypton var glada över att ha varandra både då och nu även om våra styrkor och svagheter förändrats över tiden!
    Åter igen tack!! <3

    SvaraRadera