torsdag 9 januari 2014

Sadelkammare

Jag sitter för tillfället och googlar lite tips på praktiska tips till sadelkammare. Jag är verkligen helsugen på att börja fixa upp och greja, dock är det lite trist då de har lovat mycket kallare väder nu så det är ju verkligen inte säsong att måla och greja i -15. Men man kan ju alltid drömma och planera klart så har man bara att börja på.

Ponnyerna har jag busat med i hagen idag. De har varit på helspänn i två dagar så har vetat att snön har varit på antågande. De gick faktikst att busa lite idag med dem så Alma hade världens prutt och bakutspark uppvisning åt mig. Hon pomppade på stället hela tiden och tyckte det var superspännande.
Diva däremot sprang runt i en volt i ett hörn. Volten var kanske 10m och det såg minsann väldigt kul ut och hon såg aningens yr ut efter sex varv nonstop.
Alma blev till sist så sur på Divas hörnvolt att hon motade in henne i hörnet och hotade henne med en spark. Jag hade ganska kul och ångrar att jag inte hade med kameran.

Jag ringde veterinären idag så nästa vecka onsdag kommer veterinären ut och kollar upp munnarna på ponnyerna. Jag vågar inte rida henne med bett nu ännu förrän onsdag, bäst att ta det säkra före det osäkra!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar