måndag 2 september 2013

Villa avslutning

Juni 2013
Helgen har gått över förväntan villa avslutning eller venetziansk som jag brukar kalla det kom och gick och iår me skjutförbud för raketer och annat som betyder eld och jag var så lättad. Två gånger om året är det krig med alla sorters smällare och tur att vi missade en nu iallafall detta år. Lite smällde det här och var, men det var inget vidare och inte i närmaste kretsen iallafall.

Jag hade ju tänkt ha ledigt för ponnyerna i helgen. Men jag chansade och jobbade både lördag och söndag med dem båda två. Dock inne i hagen så det skulle kännas lite tryggare om det skulle börja spränga någonstans i närheten.

På lördag hade jag lite tolerans och trailträning. 
Jag hade bla. en grind som jag öppnade och stängde med dem vid sidan om, en skiva att gå över, ett paraply som jag fällde upp och ner samt skakade på, bomgata att backa rakt ut från och en sidvärtesbom.
Både ponnyerna uppförde sig så fint så jag var riktigt nöjd med båda passen. Enda som kanske ville strejka lite var Diva på sidvärtesbommen, den tyckte hon var onödig.

På söndag hade jag ett tömkörningspass med Diva. Hon jobbade på helt fint, men surade lite och var inte helt 100 procent med, hon gjorde som jag sa men var inte lika positiv så misstänker en brunst är på gång.
Vi tömkörde massor med volter och sen gjorde vi helppo programmet två gånger igenom. Helt nöjd med ponnyn.
Alma red jag en halvtimme, skrittade en hel del och gjorde en massa volter med henne också och massor med fina övergångar från skritt-trav-skritt. Hon var verkligen super att rida igår. Hon lyssnade hela tiden och var verkligen med på noterna hela tiden.

Jag ska nu dra mig iväg mot Lepplax så smånigom. Jag borde idag eller imorgon få målat reservhjulsfälgen till hästsläpet, det ska vara klart tills på lördag... för då gott folk är det FINAL. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar