lördag 28 september 2013

På skogstur

Idag har jag och M varit med ponnyerna ute på en skogstur. Oj vad skönt väder vi fick. Inte soligt, men iallafall ingen snålblåst.

Ponnyerna var riktigt nöjda och fick galoppera massor med Alma längs med vägarna, bla efter skogsvägen mot Norrby där vi mötte jägare som sa att om två veckor börjar älgjakten så ännu nästa helg är det fritt fram att ströva omkring i skogarna. Sen får man börja vara försiktig. Jag antar att man får rida i skogen även om det är jakt, men jag skulle då inte våga det. Tänk om en älg skulle komma rusandes eller att nån jägare skulle ta fel och skjuta mot ponnyerna. Nej, det är bäst man är försiktig sånahär gånger.

Efter det mockade vi PLUS att vi sorterade och kastade ut de balar som har börjat mögla. Jag har en så jäkla otur med mitt hö så det är inte klokt. Man springer efter dem som en värpsjuk höna, och ÄNDÅ möglar de. SUCK. Men nu har vi sorterat det mesta ut iallafall, kanske en 30 styck att kolla och sen borde de flesta vara ok.

En av de absoluta favoritbilderna som Jenny fotade av mig och Alma
. Denna är så vacker, och kommer antagligen komma upp på väggen en dag med glas och ram.

2 kommentarer: