onsdag 4 september 2013

Ut och traska

Då tindra ännu var på plats.
Idag var jag och M ut och traskade med ponnyerna. 
Det var underbart väder, och kände att vi skulle ta och promenixa på stigarna intill hagen och så blev det.
Alma hade mest asia med maten och samma med Diva. Men Diva var med på hugget och kastade med huvudet. Det märktes att båda ponnyerna uppskattade den halvtimmas promenaden i skogen.

Jag prövade prestige sadeln idag, för smal. Typiskt. Men ska ändå prata med sadelpassaren och fråga om det kanske skulle gå att bredda om den ? Hmm. Om jag inte hittar någon sadel förrän nästa vår till Alma så skiter jag fullständigt i att söka mera och kör på ponnyputan och barbacka. Pengarna till sadeln får gå till en vagn istället åt Diva då. Jag blir torrled hela denna karusell runt sadlar.
Däremot satt sadeln fint på Diva storleksmässigt, fast den var ju för lång åt henne. Men roligt att se att något satt på henne iallafall.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar