torsdag 5 september 2013

Ponnyridning och Tömkörning

E har varit och rida Alma ikväll. Det gick helt skapligt och de börjar minsann hitta knapparna till varandra. Det märks stor skillnad från när de började lära känna varandra och Alma är ju minsann ingen ponny du får något gratis av inom ridningen så E klarar det riktigt bra!

Jag själv tömkörde Diva idag en sista gång före finalen. Jag hade inte alls tänkt tömköra henne för jag ansåg att idag är det igen för hett, men vädret svängde och började blåsa så då blev det riktigt passligt att börja på med ett pass. Det blev ca. 40 minuter långt och Diva jobbade superfint på. Jag var nöjd och ponnyn nöjd.

Jag hann också tvåla upp och tvätta lädret på Divas sele och de svarta tömmarna. Tränset slarvtvättade jag och imorgon tror jag att jag kommer ta om det om jag hinner, annars blir det att smörja in grejerna, packa bilen och all utrustning som ska med. Det är sista gången för iår, och det känns skönt att få börja koncentrera sig på något annat då efteråt. Alla behöver nog en paus från tävlandet också och vila huvud, kropp och själ och bara vara. (Fast det är ju minsann himla kul att tävla iallafall)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar