söndag 22 september 2013

Toppenhelg

Jag har haft en toppenhelg med ponnyerna trots det lite halvdåliga vädret. 

I lördags var det dags för lite ponnyridning i skogen. Vi tog en riktigt härlig skogsväg nära E8:an och travade på ganska mycket. Ponnyerna njöt och vädret var helt ok tiden då vi var ute, det var riktigt lagom varmt iallafall tyckte jag, men hua vilka massor med knott som vaknat till liv. det var som en svärm i hagen!

På lördag besökte jag och M också Esse horse show. Det är nästan av en tradition, men förr var det vad jag minns mycket mer starter än vad det är nu. Vilket förståss är jättesynd.
Jag såg många bekanta människor och det var roligt att pratas vid och träffas. Fina ekipage också, och överlag väldigt fina rundor. Vissa saker skulle man jag ju inte göra som andra gjorde, men det är ju tur att man får göra annorlunda.

Idag var vädret lite sämre då vi skulle ut på lite skogsridning, men ponnyerna verkade helnöjda ändå. En sak fick jag konstatera.. det är tungt att springa med stålridskorna på sig. PUH. Men det var så himla vått överallt så jag ville inte ta de andra skorna, då skulle jag ju istället blivit plaskblöt efter tre meter.
Jag passade på att vänja Diva vid sadeln idag före skogsturen, men det tyckte hon var onödigt. Hon var inte ett dugg intresserad av den, och det förvånade mig inte, men vill göra det ordentligt för henne, så jobbade med att sätta på sadeln, av sadeln, på med sadeln, av med sadeln.
Sen hade jag upp stigbyglarna och gick omkring med henne i skritt lite i hagen. Tog ner en stigbygel i taget och skrittade och travade på volt i båda varven. Det gick hur fint som helst fast stigbyglarna dinglade och for omkring.

Idag var jag också efter Divas vagn. JAPP, jag har köpt en alldeles egen vagn till oss nu. Ingen bild av den tyvärr, men det är typ exakt lika som den på bilden. Tackar M som lät mig köpa den trots att det fanns andra som också ville nappa hem denna skönhet. Och tack mamma för födelsedagspengarna till den, världens finaste present!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar