lördag 19 oktober 2013

Riktit ryslig uppdatering!

Ursäkta min rysligt dåliga uppdatering. Vi lever och mår bra, men har haft full rulle som vanligt och bloggarna har fått ligga åt sidan.

Den första snön har fallit för några dagar sen och ponnyerna brydde sig inte nämnvärt då men nu har Alma lagt på winter OFF mode och förväntar sig att JAG ska kunna trolla undan snön. Det betyder att jag har en ordentligt sur och stressad Alma tjej. Men det går väl över så smånigom.
Oturligt nog har hon också dragit på sig lite ryggont, så snön passade på bra att komma i samband med det.

Diva har det hänt stora saker med. Hon har nu blivit riden två gånger med ryttare och jag kan inte säga annat än att jag får återigen vara mycket stolt över min fina ponny. INGA problem. Hon har uppfört sig exemplariskt och idag tömkörde jag henne för imorgon ska vi på Minna träning till Esse. Tömkörningen har vi ju lagt på vilohyllan en stund nu över vintern, men eftersom det kom en passlig träning nu så tänkte jag att det kan ju vara bra att åka iväg en gång emellan.
Jag fick frågan om jag kommer starta i riding class med henne i sommar på shetlandstävlingarna och har inte tänkt en tanke på det ännu. Nästa säsong är så öppen så jag vet varken ut eller in. Klart ska vi tävla, men vad och hur mycket vet jag inte ännu. NU tar vi vintern först och så ser vi sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar