onsdag 28 augusti 2013

Andra klass sto


Igår blev Alma stamboksförd med andra pris/klass. Jag är väldigt nöjd, och vad jag minns av allt de rabblade upp hade hon bäst poäng på rastyp. Det glädjer mig att hon är raskorrekt!

Visningen för hand gick bra, hon var snäll och drog inte alls. Precis lika duktig som i Kokemäki.

Visningen löst gick också bra. Hipposdomarna är hela i ett paket, Alma galopperade jättefint! Hon fattade dessutom höger direkt i höger varv och det var en lättnad.
En sak som jag inte förstod mig riktigt på och som började reta mig idag var att en kvinna kom uthoppande från publiken under visningen löst och började vifta med två spön och schasa Alma. HALLÅ! MIN PONNY!? Och dessutom hade jag M med mig och som skulle hjälpa mig om jag sade till, men eftersom jag satsade på att få det väldigt lugnt och sansat så inte Alma skulle flippa ur totalt så ville jag helst göra allt själv. Och så kommer nån springades ur publiken!?!?
När vi sen var klara hittade Alma blomvasen på domarbordet, men som tur var så hann hon inte börja käka på dem. En domare började istället mysa med henne lite.

När vi sen hade visat löst kvar sadla vi på och E bytte kläder och så blev det dags för ridprovet tillsammans med en ganska stor häst, och ridprovet gick bra. Lite problem var det med högerlyftet, men ridprovet blev godkänt och Alma gick superfint. Jag var superstolt över dem både två! E är riktigt duktig att rida och hon gjorde det minsann bra! Jag skulle inte ha fått till det bättre, så är riktigt nöjd med slutresultatet!

Nu känns det bra att ha fått stamboksfört Alma, en av de viktigare sakerna är färdigtställt med henne som jag haft som mål att göra under dessa tre år som ägare på henne, och bedömningen gick bra. Jag kan inte föreställa mig hur det skulle vart att göra det för tre år sen. Huh, blir alldeles svettig av att tänka på det.
Och en annan sak som känns bra, är att jag har en rejäl grund att börja avla på. Alma min alma, kanske du skulle kunna ta fram något vackert ?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar