måndag 12 augusti 2013

Massor med kommentarer

Tack för iår!! 
Mittiallt har det börjat falla in massor med kommentarer här på bloggen på mina inlägg och fortsätt kommentera, alltid lika spännande att se vad nån skrivit. Roligt med postiv respons på mina inlägg och bilder!

Igår var altså näst sista tömkörningstävlingen för mig och Diva, jag anlände i god tid vid cirka tolvtiden på Esse ryttares hemmaplan Kvarnbacken i Esse. Jag fick parkera på det smalaste stället jag sett och fick som tur var fixat en backare till slutet av dagen för jag tror att jag skulle ha hivat ner manege väggen annars.
Det var massor med ponnyer på plats. Klasserna var många då vi hade brukstävlingar på samma gång som agilityfinalen, och 70 starter gjordes på hela dagen!
Väntan blev lång för mig och Diva, först klockan fyra tiden var tömkörningen och i klassen fanns det sju andra med.
Uppvärmningen hade gått bra, men värmen slog minsann emot oss lite när vi stod och väntade på vår tur, så Diva var lite slö i traven, men som jag uppfattade det hade jag ett bra program. När jag sen stod och tittade på de andra tyckte jag själv att jag inte mindes min runda överhuvudtaget så det var ju tur jag har den filmad.

Jag visste definitivt vinnaren av hela klassen, han är min nya favorit på dehär tävlingarna. En vacker skäck mini avelshingst. Och så blev det, sen kom en annan miniavelshingst på andra plats och sen jag och Diva på tredje plats! Jag fick bra bedömning och hon sa skritten var riktigt bra men traven skulle det ha behövts vara mer kraft i, men mycket bra tömkört och bra program hade jag dessutom.

Sen var vi ju också med i agility för det var cupavslutning, har återigen ingen susning om vilken plats jag hamnade på. Jag blev rejält förvånad för första gången på tre års agilityträningstid var Diva uppernbart rädd för en vit låda med päls på som de skulle stiga upp på. Hon VÄGRADE gå nära den röda pälsbiten som fanns på lådan. Och det störde mig så mycket till en början, men sen senare konstaterade jag att Nää-ä, detdär ska jag inte störa mig på. Ponnyn är fyra år gammal, har aldrig vägrat på ett hinder förr och har varit superduktig iår så varsågod att vägra på ett hinder.
För A och E gick det helt bra för också. E är skyldiga oss alla ett twix för hon vinkade en kon. HAHA!
Det var verkligen synd att vi inte hade nån maskerad iår då vi fixat till allt redan, men nästa år tar vi på nytt.
Tack för en supertrevlig och rolig tävlingssäsong tjejer! (Jag kan tillägga jag har de bästa tonårstjejerna med mig på tävling, duktiga att sköta, ansvarsfulla och tänker alltid på Divas bästa!)

Än så länge har jag inga bilder att bjuda på, men det kommer så smånigom. Flickorna fotade en massa hoppas och tror jag så det kommer, FILM däremot kommer det att komma upp så smånigom, för det har jag på kameran!

1 kommentar: