måndag 5 augusti 2013

Alavus stamboksföring

Kuortane 2013
Värmen är fortsättningsvis här och jag njuter för fulla muggar, det är hur trevligt som helst.

Idag var sista dagen för anmälningen av stamboksföringen i Alavus. Jag har väntat lite väl länge med anmälningen och fick smått panik då inte Heppa ville logga in mig, men som tur var hjälpte Hippos tanten mig så nu funkar det. Ponnyn är anmäld, Alma altså. Och fick reda på av en vän att gotlandsrussen är det bäst att ha ett bruksprov på för det inverkar i slutresultatet, så fick smått panik och har velat fram och tillbaka och ringt runt och tror mig hittat en trevlig liten ryttare som är duktig. Mamma tyckte det lät ok, så hoppas hon tycker det låter roligt också.
Alma var ju anmäld ifjol också, men fick oturligt nog en hovböld så vi fick skippa då hon var så öm i hoven efteråt. Inget roligt att visa en häst som är halv halt.

Idag ska ponnyerna få fossingarna fixat till. U kommer och verkar. Verkade faktiskt två fossingar i lördags på Alma, men har varit för upptagen med att få de andra fixade, men nu ska jag minsann fina över dem en gång i veckan så är det inte så osäkert sen hur mycket jag ska ta och inte av dem.

Jag har annars kört två superfina tömkörningspass med Diva, de har varit riktigt givande och ponnyn har kännts "normal" igen. Inte buffalo stil på träningen.
På söndag är det altså tävlingen, sista agilitytävlingen. Jag ligger just nu högst rankad tillsammans med M, och det är ju roligt. Jag har inte haft något stort mål med tävlandet iår med agilityn utan kört på för att det är så himla kul, men roligt att det räckt såhär långt hittills. Det är ju inte min förtjänst precis, utan mest att Diva är så otroligt ärlig och pålitlig.
I tömkörningen är vi sju stycken anmälda, och roligt med en sån stor klass också. Sammanlagt är det 70 starter på hela dagen, så det blir minsann en låååång eftermiddag.

Alma har jag både varit och rida i terräng, och då var hon minsann pigg och glad. Och hon blev så besviken av att svänga hemåt igen, och så har jag ridit henne i repgrimma häromdagen. Finfin känsla. Det ska vi jobba mera på, för både jag och hon fick en riktigt fin connection.




6 kommentarer:

  1. http://www.findit.fi/sve/search/495640.htm

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, är det en vink åt mig eller bara reklam åt andra ? :)

      Radera
    2. Tänkte bara på dig när jag såg annonsen, du sökte ju någon ponny att ta på foder för ett tag sen. Men kanske du redan har haft en? :)

      Radera
    3. Nej nu behöver jag inte nån ponny på foder, det var i våras då jag sökte efter en kompis till Diva och det fick jag ju så länge Alma var på skolning. :)

      Radera
  2. Så fina ni är tillsammans!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack! :) Lycklig efter vinsten i tömkörningen. :) Nöjd matte och ponny. :)

      Radera