lördag 24 augusti 2013

Kikar hästannonser

Kuortane Agilitytävling
I denna stund sitter jag och tittar på hästannonser, bara för att det är himla intressant. 
Jag tänkte tipsa om vilka ponnyer jag själv tycker ser intressanta ut för min smak baserat på vad som står i annonsen, vad som stämmer i verkligheten ihop med hästen är ju svårt att säga förrän man sett ponnyn ifråga.

Minihingst
Russ läromästare
Shettis valack
Shettishingst
Flertalet fina russ

Där var några som jag tyckte lät som ponnyer i min smak. Dock krävs det ju att man faktiskt träffar dem in real life och ser hur de funkar också.
När jag köpte Alma och Diva såg jag endast bilder av dem och där var det. Det skulle jag aldrig våga göra idag, men då tänkte jag inte så mycket på det.

Idag blir det att tvätta upp lite utrustning, tömköra Diva och Alma ska få ha lite ponnyridning idag.

Jag tömkörde Diva i torsdags och det gick som en dans. Hon var riktigt duktig och traven satt bättre, det är bara himla synd att jag har så korta ben. Jag längtar tills jag har råd att köpa en vagn till henne.

Alma red jag bettlöst i torsdags, det gick jättefint och hon trivdes enormt att ridas bettlöst. Dock var jag så sur på mig själv. Jag hade ett par dåligare ridbyxor som inte är värd en cent egentligen pga. de är dåliga i tyget. Det är som att springa omkring i tights då man har dem på sig, ingen stabilitet alls. Och så hade jag bara lagt på mig ridskorna och inga chaps vilket medförde att stiglädrena började skava vid vaderna. Så ridpasset blev inte så långt, ca. 30 minuter. Men nöjd är jag iallafall med hur hon jobbade, så himla roligt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar