måndag 19 augusti 2013

Film time!

Här kommer nu filmklippet från igår på E och Alma. Jag är som sagt superdupernöjd med dem, tänka sig att det är andra gången Ellen sitter på Alma och det ser så fint ut redan. Jag blir varm i kroppen, jag hoppas jag snart också får henne att gå lika fint, men som sagt är det en  väg dit ännu. Mina händer är i luften, jag påmppar som en kanin os.v, men det gör mig inget att nån annan rider bättre henne än jag, och jag har ju som sagt blivit bättre än när jag började ta upp ridningen igen så det kommer när det kommer.

Jag önskar av hela mitt hjärta att hon skulle gå lika fint på tisdag på värderingen. Men om det inte går så går det inte, det beror nog helt enkelt bara på om damen är med på noterna eller inte. Så är det ju med hästar, det är ju ett levande djur och alla gånger så funkar det inte bra. Men jag tar inte ut något i förväg utan tar dagen som den kommer.

Idag var det så blåsigt och hemskt så red eller tömkörde inte utan jag hade miljöträning med en flygdrake tillsammans med granndottern. Det var en riktigt bra övning. Jag tog draken in i hästhagen och skicka den upp och ner i luften och Alma var först lite skeptisk, men konstaterade att den var tråkig efter en femton minuter.
Diva fick draken störtande rakt ner bakom henne, men det gjorde henne inget. Det var ju endast en plastgrej som prasslar hejvilt och beter sig som en galning. Och Diva som flippar för lådor med päls på, men störtande drakar är inget..? Hästar, hur tänker dom ?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar