torsdag 4 april 2013

Påsk inledd med dikesdykning

Alma inledde påsken med att dyka ner i ett täckdike i nån sorts galopp. Fick se ett av de värsta fallen med henne hittills och det såg minsann groteskt ut, mycket värre än när hon slinta ner ur i hagen i det lilla diket hemma på gården. tack goooode guuuud att det gick bra. Ponnyn kom upp oskadd med endast ett litet skrapsår på näsborren och läppen. Jag trodde knäderna skulle bli upprivna, och det bästa med det hela var att jag verkligen såg vilken otroligt klok och vis ponny jag har. Hon är verkligen en klippa och lyssnade verkligen till 100 % på mig även fast situationen var väldigt extrem.

De blev som sagt motionerade bra i helgen, går inte in mer i detaljer på det än att det varit en bra helg. Vinterpälsarna har börjat komma va också så det är verkligen vår nu. Alma är lite förvirrad då det på natten kan vara -10 och på dagen +6 så hon svettas ganska mycket och är rejält dåsig mitt på dagen.

På lördag har jag och Diva tävlingsdebut i tömkörning lätt klass. Det känns väldigt spännande och bannade mig själv häromdagen då inte det blev korrekt rakt, inte tillräckligt stor volt os.v Men så slog det mig att HERREGUD kvinna skärp dig. Jag har den mest samarbetsvilliga ponnyn som har glimten i ögat som kämpar in i det sista FÖR MIG. Hon verkligen försöker och med tanke på underlaget som har varit verkligen skit för någon slags seriös träning den senaste tiden så ger vi vårt bästa och har kul, inget annat. Jag står mot två andra otroligt fina minishettisar och det ska bli väldigt roligt att tävla mot dem som jag faktiskt är både vän och bekant med.
På samma tävling som tömkörning hålls utställning och andra bruksklasser, men också agility och det ska jag också delta i. Och E och A har också anmält sig med Diva så det blir en minsann fullspäckad dag, och nästan hela vägen till Uleåborg ska vi.

Så ikväll har jag inte ens varit till ponnyerna, har varit till tandläkaren och har varit en aning bedövad igen. Så ikväll putsade jag selen och valde mina tävlingskläder till lördagen samt packade ner dem i baggen. Och nu har jag printat ut lite info och listor till tävlingen så imorgon blir det finliret då.
Jag hinner knappast uppdatera före söndag, men håll tummarna för oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar