onsdag 10 april 2013

Nh pass med Alma

Alma fick ett NH pass idag igen. Repeterade lite av övningarna och redan efter fem minuter tuggade hon och började gäspa så nu är minsann hjärnan öppen för info.
Vi jobbade med förflyttning av fram- och bakdelen och backning med fingrer, och lite longering i skritt. Damen fick upp ett par rejäl loskor också på samma gång så det var ju bra, dock inte från näsan utan från munnen.
Jag var jättenöjd med henne och hoin jobbade minsann väldigt bra under hela tiden, lite försökte hon komma undan longeringsdelen men efter en stund fattade hon att jag inte gav efter så då började hon lugnt gå runt.

Diva och jag har en daglig konflikt i hagen numera
. Vem som har rätt till skottkärran som är full med skit. Diva tycker minsann det är hennes rätt att ha den för att det kliar i baken på henne, och jag vill ju ha den för mig själv helst när jag mockar. Jag kan inte räkna hur många gånger hon spillt ut den åt mig. Det roliga är ju att hon verkligen försöker smyga sig till skottkärran, låtsas gå förbi den för att sen vänta att jag vänder ryggen till så att hon kan använda den som klistolpe.

Jag gjorde ju också det vanliga som jag brukar. Jag fixade nytt vatten, bytte acko till vallpojken idag också, mockade, och fodrade. Och fyllde på påsarna till morgondagens fodring klockan 4.00.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar