onsdag 24 april 2013

Vårkänslor

Idag kom mina Börjes saker hem på posten och tränset var helt ok, lite annorlunda hade jag tänkt att pannbandet skulle ha varit lite snyggare. Men äh, man kan ju köpa ett nytt pannband o ersätta orginalet. Allt är möjligt!
Och flughuvornas material var inte detdär jag tänkt mig, men ändå bättre än den ena jag har. Så de får duga.

Alma var helt underbar idag på ett lite annorlunda vis. Jag kom dit och tänkte att jag ev. skulle ta henne ut på en tur, men började jobba med henne löst då hon hela tiden gick efter mig i hagen. Jag fick en riktigt bra känsla med henne och hon kändes så nära.

Efter en stund kom några flickor dit och tittade på ponnyerna, ocn då började ponnyerna med VÄRLDENS circus show. Mina ponnyer är så snälla och lugna hade jag hunnit säga och då drog Alma igång med sin show. Det skvättade runt omkring henne lera och det enda flickorna hade att säga efteråt var: Nu e hon ganska smutsig...
Fick fångat det på kameran iallafall, ursäkta mina ljudeffekter, konstaterade efter en stunds Stooooopp stooooooopp, att inte det funkade riktigt bra på en ponny som ÄNTLIGEN kan galoppera på en liten liten remsa i hagen. Som Alma väntat på att få galoppera i hagen igen.

Det som jag började notera på filmen var Divas bakknän. När de springer syns det emellan hur det ena benet hakar upp sig och då börjar hon hoppa jämfota med bakbenen och sen växlar det till en normal galopp. Jag har på känn att Diva aldrig kommer kunna bli en hopp ponny.

2 kommentarer: