torsdag 25 april 2013

intensiv dag

Detta har varit en minst intensiv dag. Jag for direkt efter jobbet till manegen för att hjälpa till igen med de två shettisarna som jag hjälpt till med förut. Den ena var lite okontaktbar idag, så det blev en stunds träning och sen slutade vi när det gick bra.
Den andra ponnyn var super idag. Vi tömkörde och han var verkligen superfin. Han är som sagt lite lat, men så länge han är lugn och positiv så får energin vara lägre enligt mig.

Jag for sen snabbt hem via och åt en fil för att sen dra iväg till Lepplax.
M kom till Lepplax sen och vi hjälptes åt att mocka, och fodra åt ponnyerna. Sen kom en flicka och rida Alma så vi for ut i terräng och Alma var verkligen superfin idag. Hon jobbade jättefint hela tiden, lyssnade och travade i normal takt och varken slöade eller rusade.

En sak som jag konstaterade idag hur FET Alma har blivit. PUH. Det var verkligen ett plågeri att dra sadelgjorden. Här ska minsann börjas röras på mera nu.. Vår vår kom med ditt solsken och TORKA.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar