torsdag 18 april 2013

NH lektion i äckelväder


Altså vilket väder, vart tog solen vägen. Imorse såg det riktigt lovande ut och nu spiller regnet ner och det blåser. HUA! Jag är nyss hemkommen från lepplax och är äckelpäckel blöt överallt känns det som.

Idag hade jag NH lektion med Alma. Alma var med tanke på vädret väldigt medgörlig och duktig enligt mig. Jag inser varje gång jag är på lektion hur mycket jag har kvar att lära mig. Och hur knepigt det kan bli mellan Alma och mig när vi inte förstår varandra, men det gick iallafall bra idag med promenaden. Till en början stressade hon lite och stannade och höll på att börja backa till sidan eller bakåt. Jag fick då öva att flytta henne och backa henne med tryck för att få henne att lyssna igen. Det tog en stund före hon började lyssna, men när hon började förstå att det inte var så dumt ändå så gick det vägen hur bra som helst.

Diva fick ju som sagt vara hemma och ropa vid porten som jag sa åt henne. Jag måste snart få nån att titta på hennes tänder, har på känn att det är en som är lös längre bak i munnen på henne då hon gapar mellan varven då hon äter hö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar