onsdag 17 april 2013

VÅRSTÄDNING


I söndags hade vi storstädning i den lilla delen där jag har mina stallsgrejer, vi tvättade och putsade och dammade av och sorterade täcken os.v. Jag plockade ihop en hel hög med täcken som ska tvättas till lannäs lund eftersom de har tvättservice för täcken. Och dessutom har jag haft hem och lappat ALMAS täcken. Jag är evinnerligt tacksam att Diva som är eksemponny inte har som roligthet att laga sönder sina täcken. Då skulle matte vara sur.
Till hjälp hade jag A och E och då gick det minsann undan, vi hjälptes åt allihopa och roligt hade vi. Och ingen lyckades heller dränka sig, det hade jag faktiskt trott.
Jag bjöd dem sen på trip och bulle då de varit snälla och hjälpt mig, vi satt och beundrade den vackra utsikten och funderade hur mycket skit det skulle komma med 20 hästar..

Jag passade sen på att ta en kort promenad med Alma. Alma var inte helt nöjd att lämna kompisen ensam hemma och vi hade en liten maktkamp vem som egentligen var ledare när vi var ute längs med vägen. Grannen tittade minsann förvånat när jag backade en hel backe uppför med Alma. Min kommentar till det hela var: så går det när man jävlas. Grannen skrapade sig i huvdet och skrattade.

Vädret har ju svängt från att vara helt underbart till att börja regna och blåsa. Vilket har betytt översvämmning. Ponnyerna har varit ganska sura över tillståndet i hagen, nu är det samma visa igen. Lerigt, geggigt och vått. Och Diva som inte alls tycker om vattnen är ju lite bekymrad när hon ska ta sig från punkt A till punkt B. Alma däremot traskar glatt iväg på de djupaste ställena.

Hårfällningen har ju också kommit ordentligt igång på båda ponnyerna. Alma fäller kanske mest eftersom hon blivit mindre borstad och det har tagit längre för henne att komma igång.

Imorgon ska jag ha NH Lektion med natural horsemanship tränare Lisa. Jag ska jobba med Alma har jag tänkt och det känns bra att förfärscha mitt minne. Alma är annars riktigt rolig att jobba med från marken då hon läser kroppsspråk tydligt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar