onsdag 10 april 2013

Nh träning med Alma

Igår hade jag ett kort pass NH träning med Alma. Övade ganska basic saker, men det är länge sen sist men visst sitter det i ryggmärgen på ponnyn.
Och hon var verkligen helt underbar. Hon är verkligen så himla mysig nu på våren då det är varmt från solen och hon vill vara så nära så nära. Alma är ingen famnhäst utan en häst som vill ha lite space och inte ha nån som klänger och hänger på henne, men igår var hon en riktig kläng-apa på mig, på ett schysst sätt vill säga.

Jag älskar verkligen att hantera enligt NH principer. Jag kan inte förstå HUR jag har kunnat rida på hästar jag inte hanterat från marken förr. Hantering från marken är verkligen A och O för min del. Funkar det inte på marken, funkar det inte på ryggen. Funkar inte en sak i skritt på ryggen, funkar det sannerligen inte i trav eller galopp.
Men det är ju dethär med hästvärlden, alla ska tycka och göra olika. Och det är det inget fel med heller.

Iallafall, idag ska jag fortsätta med träningen med henne också. Diva får vara ledig ännu idag eftersom vi varit på en så lång tävlingsdag så förtjänar hon att få ha det lugnt och skönt ännu förrän jag hämtar selen nästa gång. Istället gosar vi och klias och myser vi också. Min fina ponnyskrutt.

På tal om min fina ponnyskrutt så är Divas lillebror till salu. Han heter Ankh är två år och verkar vara riktigt som Diva är, en glad och positiv genomsnäll liten hingst. Han kan fås kastrerad mot kostnad och har ett bra pris, så SLÅ till och köp hit Divas lillebror så jag får ha honom i min närhet också. Det som också har blivit rekommenderad är att visa honom som hingst då han har visat vara ett ev. framtida hingstämne enligt domare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar