söndag 7 april 2013

Ruukki tävlingsdag


Nu har vi varit iväg till Ruukki på tävlingar. Och det gick minsann över förväntan.

Vi hade vår tävlingsdebut i tömkörning helppo (lätt) program och wow. Jag är så stolt över Diva. Där var hon med två andra ponnyer och skötte sig helt exemplariskt, men hon var minsann stor i jämförelse med dem. De var minisar på ca. 80cm, och visst när man tittar på dem så ser du ju verkligen MINIMALA ut, men nog skulle man kunna ha en sån i hagen nån gång också.
Iallafall så fick vi lite hemläxa av domarna som tyckte ponnyn var lite lat.. harkel. HAHA. och att vi ska jobba mer på känslan och att volterna behövde vara större. Men min outfit var tydligen fenomenal och matachande med hästen. 85 poäng räckte det till iallafall, en vit rosett fick ponnyn och matte en ny piggborste i ROSA. (Gissa vem som var nöjd?)
Jag måste säga att jag nästan fällde en tår för jag tyckte Diva var så fin. Hon må nu ha varit lite lat, men programmet kom vi igenom och jag är så stolt över vår fina debut. Och det var himla kul också!
Länk till video finns här.

Agility tävlingar ordnades samma dag och Diva startade tre gånger. En gång med mig, en med A och en med E. Allas utförande i tävlingarna var verkligen superbra. Men min måste jag minsann säga var lite, okoncentrerad. Nästa gång måste jag försöka ha mer fokus.

MEN, även fast min ofokusering var där så räckte det till en första plats. Gav till ett gjädjetjut för vunnit har vi ju aldrig gjort! Och A hamnade andra efter mig, och det gjorde att hon uppvann sitt mål för detta tävlingssår att komma första andra eller tredje.
Emma blev tredje i sin klass och de hade en väldigt fin runda tillsammans, även fast det var deras allra första tävling tillsammans.
Här är min runda, Astrids runda, och Emmas runda.

Med på tävlingarna var också M med Pinocchio. De hade också många priser med sig hem och fick bla. den fina titel CHAMPION KÄYTTÖPONI på Pinocchio. Så det blev minsann en lyckad dag.

Idag har jag inte gjort något annat än ryktat ponnyerna och gosat. Diva behöver ha några dagar att pusta ut nu efter den långa tävlingsdagen. Så istället så for jag iväg till Esse för att hjälpa S med sina ponnyer Asta och Bamse. Vi gjorde lite olika NH övningar och det gick väldigt bra med båda ponnyerna. Det känns riktit roligt att man kan ge tips och råd och hjälpa andra som omväxling. Så fler gånger blir det säkert.

Så nu sitter jag här och börjar känna mig lite småtrött. Jag tror minsann jag tar en tidig kväll, men först ska jag städa upp lägenheten tror jag innan det blir natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar