fredag 12 april 2013

NH pass, och årets första dopp

Nyss hemkommen från Lepplax, det har varit så varmt där att jag kunnat vara utan mössa, halsduk och vantar. Eftersom jag väldigt lätt för öronvärk var detta lite magiskt.

Diva fick ett NH pass idag, första träningen efter tävlingen. Damen kom självmant med och tyckte det var roligt. Jag jobbade med vallning och det tyckte hon var helt ok. Eftersom hon är lite av den latare typen var det nu inte så kul att gå mellan varven, men hon gjorde det snällt iallafall. Efter det jobbade jag med att hon ska backa för fingret, och det sitter minsann i hjärnkontoret. Damen backar snällt redan då jag lyfter upp fingret och vickar på det första gången.

Vet ni vad ett äkta vårtecken är ? När Alma doppar huvudet under vattnet i thermobar:n. Oskojjat så dyker hon ner med huvudet för allt vad det går, har det under vatten i några sekunder för att sen hiva upp det och flemma och frusta. Det ser hur kul ut som helst. Men hon gillar verkligen vatten över lag så det är egentligen inte så konstigt.

Igår hade ponnyerna ledigt. Jag var upptagen med att hjälpa till med en annan shetlandsponny. Samma som jag hjälpte till med i söndags och denna gång gick det ÄNNU bättre med killen. Jag försöker lista ut lite ett som annat om honom, och jag tror jag hittat en del som kan stämma på honom. Iallafall så både matte och ponny var superduktiga och jobbade riktigt fint ihop! Väldigt glad över att se det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar