torsdag 2 maj 2013

Första maj hoppning och ridning

Nu på första maj besökte jag första maj tävlingarna vid JPR och det var lika roligt som alla år. Det är ett riktigt nöje att titta på en massa hästar, jag såg dock ingen shettis eller nån B ponny, men vissa av de stora hästarna såg riktigt trevliga ut också. En speciellt föll jag för, en riktigt fin häst som bärde upp sin minst sagt lille ryttarinna så försiktigt. Stort plus till den hästen!
Däremot såg man ju också lite också av den dåliga sidan, men alla tänker vi ju olika och som sagt så jag har faktiskt inga vänner som har dålig horsemanship. TACK för det kära vänner!

När jag kom hem var jag riktigt sugen på att rida och förklarade åt Alma skrutten att nu ska vi ta en liten runda på åkern och du ska vara så snäll så snäll och duktig. Och visst, det kunde hon vara! Hon var verkligen en ängel och jobbade superfint på hela tiden. Matte är ju inte i ridskick men ialllafall fick jag träningsvärk av de 30 minuterna vi höll på.. Men det ska bli bättre!

Idag har jag tränat Diva, ca. 40 minuters tömkörning. Hon har varit så sur och mulen de senaste dagarna och bara surat åt mig men vilken glad ponny jag fick när jag satte henne i arbete. Även fast Alma hoppade omkring för sig själv som en groda i hagen... Så jobbade henne lite med volter och rakriktningar, samt tempot i både skritt och trav.

På lördag ska vi ha lite aktivitetsdag med ponnyerna, det ska bli roligt!
På söndag ska vi iväg på Minna träningar till Esse, så kanske man borde ha tömkört en gång före det... Haha!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar