måndag 27 maj 2013

Mina tre guldklimpar

Idag har jag hunnit med ett Nykarleby besök till Alma. Idag fick jag bättre feeling, Alma var superglad att se mig och följde efter mig hela tiden och ville vara nära nära hela tiden. I lördags kändes hon sur och frånvarande, men nu så kändes hon mer som sig själv.
Myste som sagt en stund tillsammans med henne, och sen for jag vidare hem igen. Jag hade egentligen en fruktansvärd huvudvärk, men jag saknade henne så mycket så kunde inte stanna hemma.

Diva och jag jobbade med tömkörning idag. Det är ju lite knepigt att jobba med en hungrig shettis i högt gräs och till först var det inte nån harmoni precis, men efter en stund känndes det bättre. Vi är rejält ringrostiga och ska nog minsann börja sätta igång med träningen nu igen.
Vi jobbade lite med helppo tömkörningprogrammet, men sen skippade jag det och jobbade enbart med övergångar i skritt och trav.

Tindra tog jag med ut på en promenad, en halvtimmes runda och jag prövade att trava med henne för hand bara för att se reaktionen. Hon tyckte det minsann var underbart att springa och ville gärna ha högt tempo. Hon var inte heller svår att stanna, men blev fort ivrig att sätta igång igen i trav om man bad henne. Hon är allt bra söt! Och nu är det som hon landat och vet vem som är nya matte. Hon är gärna framme och gosar så fort hon får chansen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar