måndag 20 maj 2013

över +25 grader!

Solen har verkligen gassat i helgen, och ponnyerna har njutit av värmen. De har legat i solen för det mesta och varit helnöjda. Mellan varven har vi fått svalka dem med att svampa av dem, förutom Tindra som tyckte det var mest äckligt.

Tindra har blivit riden två korta stunder under helgen och hon är minsann toppen. Hon tycker verkligen det är helkul att få gå ut och titta i stora världen. Helst av allt vill hon inte alls hem fast kompisarna står och ropar utan klampar glatt iväg.
En sak som jag konstaterade med henne också är att hon drömmer. Hon låg och brummade/gnäggade och sparka lite med bena när hon sov igår och det såg för sött ut. Säkert var hon på väg långt bort i sin dröm på en sommaräng.

Diva har jag myst med och tagit en promenad med. Hon är verkligen helnöjd just nu, och jag hade tänkt att idag skulle jag tömköra, men i denhär värmeböljan dör jag nog mer eller mindre om jag ska springa något pass med henne. PUH!
Jag experimenterar lite med henne just nu också och har skippat eksemtäcket för att se om behandlingarna har gett resultat, har på en ny behandling med henne nu också. Så vi ska tro det sitter i sig.

Alma har blivit riden i helgen också två gånger och så idag dessutom. Hon är verkligen helnöjd att komma ut och röra på sig, även fast hettan kryper på. En flicka som red henne i lördags satt och pratade med henne: "Alma titta på de fina tussilagorna, visst har de fin färg ? Och har du sett den vackra ljusblåa himmlen och alla de fina gröna trädena ? " Alma verkade helnöjd iallafall, första gången någon pratat så vackert om naturen med henne tror jag.
Alma och jag har verkligen en riktigt fin connection på gång nu, helst av allt ska hon bara vara med mig hela tiden, går med mig i hagen hela tiden, vill hela tiden bli gosad med. Och det känns så härligt!

En massa annat har också gjorts, bla har vi sått in halva hagen, så förhoppningsvis ska vi få lite gräs i sommar också. Annars kommer vi slå lite i taget åt dem varje dag. Fortsättningsvis får de hö, lite tråkigt, men så är det. Något måste de ha.
Och så är allt hästskit undan, halleluja! Det var en hel del, men det kunde vara värre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar