torsdag 16 maj 2013

Träning

Dagarna dom går och går efter varandra, måndag tisdag onsdag torsdag... Här har vi det bra, inga som helst problem, och det kan vi ju inte klaga över. Ponnyerna är glada och pigga.

Tindra anpassar sig bra till livet här hos oss. Hon har konstaterat att man inte bråkar med matte om maten utan kan snällt stå och vänta på att man blir serverad. Snart ska jag börja dra igång att träna med henne ordentligt, men vill att hon ska bli lita mer hemmavid före.

Diva trivs bra i Tindras sällskap, även fast Tindra vallar på med henne emellanåt som en vallhund. Hon har ännu fruktansvärt mycket päls, men det fixar sig snart hoppas jag. Och eksemet som hon haft förr syns inte till alls... Huh.

Alma hade en ordentlig träning igår med S. S hade aldrig ridit henne förr, och satte sig upp och började jobba. Och jaa-a, summan av kardemumman. Damen gick som en klocka. Som de alltid skulle gjort i flera år. Jag blir så glad att se att det finns en så tokfin dam INNE i Alma. Jag själv satt upp och fick rätta till min sits rejält. Vi har gjort lite utbyte av tjänster, jag hjälper S med hennes ponnyer och hon kommer att hjälpa mig med ridningen. Jag behöver få en spark i baken och ta mig i kragen med ridningen, den har liksom fallit bort lite men nu känner jag att jag har viljan att börja på nytt och med nån som faktiskt kan hjälpa mig komma vidare.
Det ska bli riktigt spännande att se hur det utvecklar sig på tillridningen som är nästa vecka redan. Jag har lite ångest att lämna ifrån Alma till nån annan faktiskt, även fast jag vet det är bra människor men det känns svårt ändå. Jag är ju van att ha henne i hagen, det känns tryggt på något vis då hon verkligen är en bra ledare för småponnyerna. Nu får ju Diva och Tindra leva loppan, och vi ska hoppas att de inte hittar upp allt för många bus!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar