måndag 6 maj 2013

Hästig helg

I lördags hade jag en liten aktivitetsdag med ponnyerna tillsammans med A och E. De kom till Lepplax klockan 10.00. Under dagen pysslade vi med ponnyerna, red, tömkörde och jag hade fixat en frågesport, en uppgiftsbana med Diva samt att de skulle sätta ihop ett träns på tid. Allt var väldigt klurigt, och jag måste säga att dagen gick snabbt och E skrattade slutligen så mycket att hon säcknade ihop över en hink. (Kortslutning i systemet, roligt för oss som fick se det hela)
Iallafall så skötte ponnyerna sig mycket bra, tjejerna var duktiga och vädret höll i sig och svängde från mulet till riktigt vackert.

På söndag var vädret riktigt USELT. Fy och blä och tvi. Det blåste och regnade och var riktigt riktigt kallt. Och då skulle jag med Diva till manegen för att ha en Minna träning. Vi var ju på en i höstas också och då fick jag ju superberöm för Diva, och var lite nervös vad hon skulle tycka nu flera månader senare.
I gruppen var vi tre stycken, alla med shetlandsponnyer och jag var dessutom bekant med de andra två som var där så det var roligt iallafall att man kände någon.
Träningen gick ut på att vi skulle först skritta runt med dem, och göra volter runt koner. Sen skulle vi göra samma sak i trav och jobba också på rakriktningar och hörnpasseringar.
Diva fick så fin bedömning så höll på att svälla över av stolthet. Minna sa att alla skulle ta och titta på hur fint Diva jobbar med hela kroppen och verkligen söker sig ner naturligt. Och att de andra skulle efterstäva att få samma samarbete med sin ponny som jag har, att de verkligen ska vilja jobba, vilja lyssna och vara till lags. Gissa vem som fick ett stort leende på läpparna ? JAG.
Jag måste säga. Jag har absolut den finaste av alla ponnyerna i hela världen. Hon passar mig som handen i handsken. Tänk att man verkligen hittade sin DRÖMHÄST? Dendär som verkligen har allt, för det har minsann Diva.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar