torsdag 9 maj 2013

Nya ponnyn Tindra har kommit hem

Nu har nya ponnyn Tindra kommit hem till Lepplax.
Vi hämtade henne klockan 11 från Petalax och när vi lastat i henne var det bara att börja rulla på. Damen ställde sig nämligen på två ben inne i släpet så det var bäst att åka iväg mot Lepplax. Själva körandet gick det superbra med, då stod hon som ljuset själv.

Jag har dem ännu i skilda hagar, tänkte jag ska ha dem så bara för att de ska få bekanta sig över stängslet först. Jag känner mig lite tryggare då. (För de som inte vet så dog min första ponny när vi släppte henne tillsammans med sin kompis, så har väldigt otrevliga minnen och upplevelser från ihopsläpp)

Alma tyckte det var riktigt spännande med ny kompis. Diva däremot var lite mer misstänksam, men fick sen komma och hälsa när Alma hade haft sin tid med Tindra. De verkar alla komma bra överrens.

Nu är det bara att hålla tummarna att de kommer bli världens bästaste bäste vänner. Jag själv tycker om Tindras blick, den är väldigt nyfiken och pigg.




2 kommentarer:

  1. Vad har Alma för mankhöjd? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alma är ganska stor för att vara russ och sto, men hon ligger mellan 128-130. :) Russ ston brukar vanligvis landa mellan ca 120-125, så hon e stor. :) Alma är den störtsta uppfödningen från stuteri gloria av russ ston någonsin. :)

      Radera