måndag 31 december 2012

Nyårsafton

 Idag är det nyårsafton. Jag har hunnit med att tömköra Diva och NH träna Alma idag. Båda två jobbade minsann på duktigt!
Igår var en dåligare dag, båda var knäppa av väderomslaget från -10 till +2. M kom hit och vi hade snötalko runt hagen och sen en liten photoshoot med ponnyerna. Fina bilder fick man så tusen tack!

Än en gång har det gågna året gått i raketfart och jag ska göra en tillbakablick.

Diva har minsann blivit jobbad med mycket i sommar, både träning och tävlingsmässigt. Hon har bla. blivit van med att ha träns, sadel, tömkörts och blivit inkörd. Dessutom har vi varit på x antal tävlingar i sommar som vi fått bra resultat i. Jag är stolt över min fina shetlandsponny!

Alma har också haft intensiv år med både träning, tävling och massor med ponnyklubb. Hennes galopp har blivit riktigt bra, men ännu är det att finslipas på den delen. Hon utvecklas bara mer och mer och jag är nöjd över henne!

Vad har jag för mål under 2012 ?
Oj. Det är faktiskt MYCKET jag skulle vilja. MASSOR egentligen. Om man skulle ha pengar som ett troll skulle det vara riktigt simpelt. Och så är det ju dendär arma tiden...
Iallafall vill jag ju ut och tävla med Diva i sommar. Både agility, utställning, körning och tömkörning. Dessa evenemang, eller iallafall brukstävlingarna brukar ju infalla på samma dag så det ska nog inte bli så svårt att  åka iväg på.
Alma då, henne har jag då tänkt jag skulle försöka kanske ev. med lite hjälp börja tömköra och ev. sätta i vagn Det beror helt enkelt på hur hon reagerar, det är ju ett tag sen och det kan ju vara att hon stressar upp sig extremt. Och så har jag tänkt starta i agility med henne. Och stamboksföra och ev. fara iväg på en riktig russutställning. Det beror också på avståndet lite, det brukar vara så himla långt.... Och ev. försöka få lite tillridning av henne, bara man hittar någon passande duktig ryttare.


SÅ FRÅN OSS HÄR PÅ LANDET UT TILL ER ALLA: GOTT NYTT ÅR!!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar