torsdag 6 december 2012

Nytt i hästgarderoben


Gomorron! Äntligen är det lite varmare väder så man iallafall kan göra något med ponnyerna. Lumikki har jag varit ute med på en kortare promenad, och samma ska jag försöka hinna med idag också med de andra två musketörerna. De står alla ivrigt och väntar på "sin tur" vid porten.

Jag har investerat lite i nya saker i hästgarderoben.
Bla. så var jag igår till Purmo efter ett täcke åt Lumikki. Ett lite tjockare än det jag har haft på henne och hon verkade nöjd med det, intressantast var väl lukten på täcket av en annan ponny. Och till min förtjusning var täcket rosa, altså ett perfekt kap!
Och så kom Horze paketet passligt och det innehöll nya vinterkängor till mig och en tävlings tpaita att ha under kavajen till sommarens tävlingar. Och den är jag supernöjd med, hoppas den håller bra i tvätten sen också! Fotade dessutom mig själv med kavajen på och ska visa det nån dag laddar upp bilderna i datorn.

Hoppas alla får en bra självständigthetsdag. Njut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar