tisdag 4 december 2012

Hur kan man påverkas så mycket ?

What about now ?
Hur kan man påverkar av en varelse som man inte ens är släkt med ? 
Jag undar hur många gånger jag låtit mig påverkas och varit ledsen över mina ponnyer. Om ngt gått snett och de varit sjuka. Det har varit många gånger under årens lopp, men det är verkligen för att de ger mig så mycket.

Idag har varit en dag som jag slitit i mitt hår och gråtit en skvätt över att jag inte är Gud den allsmäktige och kan fixa allt. Eller trollkarl eller vad man nu tror på. Tänk vad simpelt allt skulle vara, men ett hästliv ska inte vara en dans på rosor. Och man kan idag säga att om du inte har problem, skaffa en häst och om det inte kommer problem då, skaffa en till. Då får du något att fundera på.

Och nu hör man på riktig smörmusik och blir ännu mer ledsen i ögat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar