söndag 23 december 2012

Lumikki har åkt hem

Nu är det bara två ponnyer kvar i hagen. Lumikki fick åka hem i onsdags till sin ägare.
Det har varit lite oroligt i den kvarlämnade flocken, men nu tycks det ha blivit så nära som normalt igen.

Julen närmar sig med stormsteg, och ponnyerna får nog bara äpplen som julklapp iår. Och så kanske vi inviger den nya himalayastenen åt dem också.Saltstenen börjar gå på den sista versen.
Ngn som brukar köpa julklappar åt sina ponnyer i form av utrustning? Isåfall vad ?

Det har varit ruskigt kallt de två senaste dagarna. Inatt var det upp till -29 grader, men ponnyerna tycktes inte lida när jag kom ut imorse. Alma är ju en riktig väderhäst så med henne märktes det dagen före att det skulle svänga. Hon blir så stressad och uppjagad på något vis.
Diva tycker ju att dethär vädret är toppen, hon blir helt förvildad av smällkyla och vill helst av allt bara springa springa springa.
Matte därmeot hatar allt vad som heter kyla, och jag har en tendens att förfrysa både ansikte, händer och fötter när jag är ute i riktigt ordentlig kyla. Så min köldgräns går vid -15 grader.

Inga nya bilder heller, min dator e megaslö med sambons telefonnät och dovado jäveln har gett upp. Satan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar