söndag 9 december 2012

Arabkorsning ?

Emellanåt kan jag inte låta bli att fundera om inte Alma ändå har lite arabblod i sig. Hon är så känslig mellan varven så jag vet inte om jag ska skratta eller sucka över henne.
Idag var jag ut på en halvtimmes promenad, hade tänkt mig en timme men konstaterade att jag antagligen kommer vara död före det så iddes inte chansa heller.
Hon var rädd för katten (som hon sett och hört i säkert 15 minuter),  rädd för en fågel (!?!), rädd för NÅGOT vid Boströms bageri (absolut inget synligt), rädd för en plastpressening vid sågen (som hon sett minst 1000 gånger förr), och lite småskraj för en golden retriver (som om hon inte skulle vara x antal gånger större än den..).
Så när vi kom tillbaka inbjöd jag (jagade) alla hästarna till en vacker (helvild) lösgalopp i harmoni (galenskap). Och tadaa, alla ponnyerna är glada och nöjda nu och står och äter sida vid sida vid hönätet.

Och nu kommer den efterlängtade (?) tävlingsoutfit bilden. Tack fammo för den fina julklappen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar