torsdag 13 december 2012

Luciadag

13 december, lucia. Och det betyder för min del luciatåg i Esse. Detta är tredje året jag deltar och det är alltid lika roligt.
Iår får Diva och Lumikki följa med har jag tänkt. Har inhandlat glitter att sätta i man och svans och det går i lila och silvet. De kommer bli riktigt läckra. Kanske man borde föreviga outfitten med ett foto nån dag här då det är bra väder.

Jag tänkte att det är nog bäst vi leker av oss det mesta buset i hagen nu före då. Men icke. Alma och Lumikki lunkade lugnt iväg till hönätet, men Diva var minsann ute efter nån slags uppmärksamhet. Busade en stund men sen övergick det mittiallt till lite, ja vad ska vi säga, frihetsdressyr. Diva var så duktig och jobbade på och lyssnade INTENSIVT vad jag riktit kunde ména.

Jag måste bara säga dethär, alla borde få nån gång äga en sån toppefin ponny som jag äger. Jag är så glad över att ha henne!

Ha en superbra luciadag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar