torsdag 10 januari 2013

Tur i oturen ?

Huh, säkätur. alma gick omkull i hagen, segla rakt ner i diket o drog av både elstolparna o trådarna när hon kom upprusande igen in i hagen (TACK). Funderade vad fan man ska göra nu då då porten stod vidöppen, men faktiskt höll jag mig till min stora förvåning lugn och sansad och sa väldigt bestämt åt Diva att nu JÄVLAR står du på stället och rör dig inte en meter. Tur att ponnyerna förstår mattes blodiga allvar, för ponnyerna stod lugnt och stilla på stället, jag fick lägga upp staketet på ngt så när plats igen och Alma är som tur var oskadd. 4:e gången hon går omkull nu som jag sett och funderar hur många gånger hon ska klara sig undan utan blod ?

Så nu är det återigen att följa med om hon blir riktit sjuk i kroppen, inte just nu iallafall och skrittade bra fram så suckar av lättnad... jävla vinter snö is.... faaan!
Det är underligt med henne, hon går lätt omkull medans Diva hålls på benen i vilket väder som helst ? Ju mindre man är desto säkrare på foten ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar