tisdag 22 januari 2013

Solig eftermiddag


Idag satte jag igång med lite miljöträning med ponnyerna. Diva låtsades till först att hon var jätterädd och att det var så spännande med en plastpåse fastsatt på spöet, bara för att inte matte började jobba med henne först utan med Alma.

Alma klarade övningarna galant med påspinnen. Inga som helst problem, enda som hon kanske blåste upp sig för var när jag jobbade med Diva och jag började dra plastpåsen längs med marken. Men det varade i ca. 1 minut och sen brydde hon sig inte mera.
När jag väl började jobba med Diva så slutade hon att fjålla sig och skräpte till sig. Dock tyckte hon antagligen att övningarna var ganska lätta i och med att hon är van med prasslande saker från agility. Men nyfiken, glad och positiv var hon och övningarna gick lätt och super med henne också.

Efter att jag tränat dem så började jag mocka undan och gav dem äpplen med bioprominet, njurkuren, och almas "hostmedecin". Den tar ju bara alma för sina stackars lungors skull då hon inte riktigt vill tåla höet.

Synd att man inte har en personlig fotograf med sig varje gång man är i hagen, men så är det när man har privat stall. Annars skulle man ju kunna ha massor med fina bilder från träning os.v.

Shalom

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar