fredag 11 maj 2012

Uppdatering


En liten kvällsuppdatering. Jag kom på nyligen att jag skulle blogga. Mannaminne!

iallafall de senaste dagarna ha spenderat i ponnyerna sällskap. Diva har jag haft en lyckad agility träning och just nu känns hon samarbetsvillig och enkel att jobba med. Dessutom funkar tränset helt superbra och dessutom har vi fått träna agility med det, och det funkade väldigt bra. Hon blir stor lilltanten. :)

Igår hade jag en lyckad träning med Lisa. Lisa är utbildad NH instruktör och var hit och höll lektion åt mig Alma och Lumikki. Diva hade träning med A.
Jag började med Lumikki och fick konstaterat att jag måste ha väldigt lugnt kroppsspråk åt henne och inte stirra intensivt på henne utan hålla blicken mer sänkt vid inkallning.
Alma fick jag hjälp med att få löst problemet stå vid pallen vid uppsittning. Lisa kämpade på med henne i ca. 15-20 minuter. Kämpade kan man inte säga utan envisades med henne. Alma är smart och om hon har kommit på ett sätt att slippa undan så gör hon det. ;) Problemet löste sig och ponnyskrutten ställde sig slutligen vid pallen snällt vid sadelläget.

A och Diva jobbade mycket på att hon skulle flytta på Diva från olika posititioner och lära henne följsamheten. Det gick verkligen superfint!

Jag sade också att det fanns nya saker i hästgarderroben, och japp! Äntligen har jag hittat visningsträns åt Alma från Horse Ess. Samt ett nytt tredelat bett åt Lumikki och pälsglans i jumbosize!

Ha en fortsatt bra fredagkväll, jag ska fortsätta kika på inredning och hockey på samma gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar