torsdag 3 maj 2012

Nh träning

Idag har det varit NH träning på schemat. Jag blev inspirerad av att gå ut och jobba med alla ponnyerna och det gjorde jag verkligen rätt i, det var hur skönt som helst.

Lumikki jobbade jag med att flytta bakdelen , backa för mig och gå och stanna. Hon kändes väldigt fin hela tiden och tror hon kommer fortsättningsvis vara väldigt rolig att jobba med i andra situationer. Hon följer en gärna och står gärna och myser.

Alma ville inte låta sig infångas så började med att jobba henne lös och försöka få henne att lyssna. Flyttade fram henne och stannade gång på gång, svängde och bytte väg emellan och gick sen fram till henne och backa undan och höll på så en bra stund. Sen när jag kände att hon ville bli infångad satte jag på grimman och jobba lite med flyttövningar och att backa undan. Hon kändes väldigt bra och även fast hon stressa upp sig en gång, när Diva for iväg mot andra ändan av hagen och Lumikki blev orolig och började skrika, så kom hon snabbt tillbaka till mig och lyssnade.
Efter det började jag lite med att hänga på henne och bara få henne att slappna av och det gick också riktigt bra så då slutade vi passet för den gången.

Diva däremot hade egna åsikter om vad som skulle göras, hur man skulle göra det och när det skulle göras. Sur, butter och inåtvänd passade in på henne idag. Jobbade med henne också lite samma sak, flytta baken och backa. Och sen jobbade jag ut på volt med henne, vilket hon inte alls tyckte om men som jag ändå anser är nödvändigt.

Två flickor från byn råkade komma dit på samma gång och de ville så gärna pyssla med Lumikki så det fick dom göra. Lumikki är verkligen helkanon med barn.
Och så har jag fått mockat och suttit i hagen och njutit av solen, värmen och mina tre helfina ponnyer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar