tisdag 1 maj 2012

Lumikki är hemma!

Äntligen har Lumikki kommit sig hem.
Jag och hennes ägare pratade i förrgår och konstaterade att nu är det dags för henne att åka.
Så idag har vi varit och hämtat henne. Och lättlastad tjej kan man säga, rakt in i transporten utan att tveka. STORT plus.

Så idag har jag bara underhållit mig själv med att följa med dem hela dagen i hagen. Alma tyckte det var väldigt roligt med en ny kompis, medans Diva knappt tänkte slita sig från sin lunch fast en ny kompis kom i hagen.

Hur kommer de överrens då? Alma och Lumikki äter från samma mathög redan, dock med staket mellan dem och Diva försöker schasa runt Lumikki och beter sig väldigt DIVIGT. Hon kröker på nacken, spelar upp sig och försöker verka väääldigt snobbig. Dock tar Alma henne ner på jorden och säger ordentligt ifrån när det blir för mycket.

Så nu är jag väääldigt lycklig. Jag har den ponny jag ville ha redan för flera månader sen. Underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar