måndag 28 maj 2012

Helgsmys

Gomorron!
Helgen har varit lugn, lite jobbig och ganska hästledig. Jag har haft annat på gång och kände att ponnyerna behövde få lite ledigt.

Alma har ju som sagt blivit jobbad med från måndag - fredag i ridning. Superduktig har hon varit och "tränare H" var hit och berömde den fina traven! ^^

Lumikki prövade jag att rida och envisa bock kan jag bara säga. Nepps, jag rör inte en liten centimeter till tyckte hon mestadels. Slutligen konstaterade jag var problemet satt, jag tog för hårt i repgrimmans tyglar så hon antagligen tyckte det var ett tryck bakåt att stanna, och så förstod hon inte när jag ville ha henne svängd. Hoppade av och jobba vid sidan om henne och då släppte det lite bättre.
Denna vecka måste jag fokusera på lite utställningsträning. För om snart en månad ska hon delta i utställningen i Kållby, och i helgen ska hon på betäckning och är borta en tid. :)

Iallafall. Nu ska jag ställa mig iväg till jobbet! Ha en bra arbetsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar