fredag 4 maj 2012

Träning, brunst och ponnyklubb

Glorias Divina i början av Maj
Idag har jag också hunnit träna alla ponnyerna och ha igång dem. Jag känner mig så inspirerad av att spendera all fritid i hagen tillsammans med ponnyerna pga det härliga vädret.

Lumikki prövade jag sätta mig upp på idag. Eftersom damen mycket tydligt är i brunst så skritta jag bara några steg och konstaterade vi behöver mer rutin och ett nytt bett. Annars var hon mysig och trevlig som vanligt idag.

Diva satte jag på tränset och ledde iväg henne och öva att få henne framåt och svänga och stanna. Idag var hon medgörlig och inte sur, butter och inåtvänd som igår. Jag hade inte satt något täcke på henne idag eftersom väderleken visade regn, men solen lyste så täcket hade jag med mig. När hon fick syn på det efter träningen gick hon dit av sig själv, tittade på täcket och sen på mig. Vilken klok treåring jag har.

Alma hade jag ponnyklubb med idag och ridning. Damen var verkligen 100% duktig idag och lyssnade så bra på sin ryttare. Det är så roligt att ha duktiga elever som är intresserade och ambitiösa! :)

Ja vad annat har jag gjort idag då, tja.. beställt hem nya elband och skravar till dem. Allt ska förnyas och bli bättre!
Och så har jag fixat vatten två gånger idag, samt fodrat och mockat. Och ikväll borde jag också ta och avskärma en del av hagen och börja spara gräs.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar