tisdag 29 maj 2012

Ponnyträning och verkning

Idag har varit en dag som alla ponnyerna har fått jobba på.

Lumikki har fått bli utställningstränad, något som hon anser är GANSKA onödigt. Finslipning krävs, men med tips av Lotta idag så gick det bättre än jag trodde. Tack! :) Och Lumikki hade så fin skritt och trav så det var inte klokt heller. Supershettis idag. ^^

Diva har jag haft lite ponnyklubb med och ponnyagility. Hon tyckte det var riktit roligt och var på g hela tiden. Två nya hinder knepade jag ihop där också och det var inte heller några problem för henne.

Alma tränade jag visningsgaloppen som ska visas löst på stamboksföringen. Till en början rusade hon runt och trodde bara vi skulle busa, men sen efter en stund började hon faktiskt inse att det var tänka hon skulle göra.Och tadaaa, det tog inte länge förrän den lugna galoppen kom.

Och nu ikväll har Ulrika varit och verkat alla ponnyerna och alla såg helt bra ut, utom Alma som tydligen släpper hysteriskt mycket sula under hovarna. De ska kollas igen om två veckor och finslipas.

Annars idag har jag också fixat vatten, mockat och plockat gräs åt ponnyerna. Nu återstår kvällsfodringen och sen är dagen slut åter igen. Shit! Jag borde ta en dusch ikväll också, imorgon är det ju vårfest på jobbet. Bäst att avsluta bloggandet för idag, hejdå!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar