onsdag 4 januari 2012

Tandtroll


Usch va jag kan avsky lösa tänder på hästar. För en tid sen hade Diva en lös framtand, och nu håller den andra på att lossna.

Det märks direkt när hon har ngt fel, för varje gång jag kommer dit så blir hon endera ledsen och drar sig undan, eller arg och hysterisk åt mig. Men det är endast åt mig konstigt nog. Men jag är väldigt glad och tacksam över att jag har en häst som litar och försöker berätta för mig att nu mår jag inte bra.

Så nu ska jag återse om den kommer ut ikväll/inatt eller så får gubben M komma och dra ut den. Det gjorde han senast och pålle blev överlycklig över att plågoanden i munnen försvann. Dock behöver jag beställa tandläkartid och vaccination åt båda hästarna inom kort.

Här ser ni bild på den första tanden som diva tappade vad jag vet av. En jämförelse med mitt lillfinger. Uäk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar